Ознайомтесь зі статтями
кваліфікованих спеціалістів
Брендування авто - це нанесення корпоративних атрибутів (логотип, слоган, контактна інформація, дизайн-елементи) за допомогою наклеювання автомобільної плівки на поверхню транспортного засобу. Брендування є ефективним інструментом для підвищення рівня впізнаваності бренду
Ми виділяємо кілька етапів процесу брендування автомобіля.
Першим етапом є створення візуалізації дизайну майбутнього брендування автомобіля, який полягає у розміщенні корпоративних бренд-елементів та іншої додаткової інформації на фото або ж макет транспортного засобу. Від розробки якісного дизайну залежить наскільки забрендоване авто буде ефективним щодо привернення уваги учасників дорожнього руху.
Для того, щоб забрендований транспортний засіб став частиною корпоративної дизайн- та бренд-системи необхідно використовувати матеріали з брендбуку компанії, дотримуватись відповідної системи кольорів та композиції розміщення елементів (атрибутів бренду).
Якщо компанія немає власного брендбуку, проте у неї є логотип, корпоративні кольори, то можливо розробити не менш якісний дизайн. Важливим є для компанії, яка бажає забрендувати авто, зберігання цілісності та взаємопов’язаності дизайну - корпоративні кольори, які присутні на забрендованому авто також мають бути присутні на сайті компанії, в соціальних мережах, рекламних матеріалах тощо. Тоді, потенційному клієнту буде набагато простіше вирізняти вашу компанію з-поміж тисячі інших саме завдяки міцному асоціативному зв’язку назви вашої компанії/бренду, продукту/послуги з корпоративним стилем і навпаки.
Візуалізація брендування допомагає побачити як виглядатиме майбутнє забрендоване авто та швидко вносити зміни в дизайн за побажанням клієнта.
Перед тим як здійснити друк макета на плівці потрібно здійснити заміри автомобіля, щоб правильно адаптувати макет до розмірів автомобіля. Заміри автомобіля проводяться шляхом проставлення контрольних точок на візуалізації забрендованого авто.
Під час здійснення замірів важливим є врахування всіх нюансів поверхні транспортного засобу (вигини, опуклості, рельєфність тощо). Від цього залежить наскільки той чи той надрукований елемент буде припасовуватись до форми та рельєфу поверхні та як він виглядатиме під різним кутом огляду.
Адаптація макета до розмірів автомобіля здійснюється виключно спеціалістом-дизайнером. Кожен надрукований елемент дизайну макета має мати такі реальні розміри, щоб відповідати розробленій візуалізації брендування. На практиці є випадки, коли вже поклеєний логотип чи будь-який інший елемент брендування є замалий або ж занадто великий, що порушує гармонійність й загальний вигляд брендування. Такі помилки стаються тоді, коли неправильно зроблено заміри автомобіля або ж адаптовано макет до друку.
Друк відбувається після повноцінної розробки дизайну та адаптації макета. Щоб надрукувати макет для брендування авто необхідно звернутися до друкарні, що здійснює широкоформатний друк. Є два варіанти нанесення друку: сольвентним чорнилом та екосольвентним чорнилом. Різниця полягає лише в чіткості та контрастності зображення, де за цими параметрами однозначно якіснішим є екосольвентний друк. Комбінації різного виду нанесення (сольвент, екосольвент чи УФ-друк) зображення на полотно та вибір матеріалу (автомобільної плівки) забезпечить той чи той термін експлуатації брендування. Все залежить від якості зображення/дизайну, потреб та бюджету клієнта.
Різниця між сольвентним та екосольвентним способом друку:
Часто великі банери чи бігборди друкують сольвентними чорнилами оскільки одна з функцій, яку має виконувати великий рекламний борд - це читабельність та привернення уваги банера з далекої відстані, відповідно немає потреби у чіткості чи деталізації рекламного зображення зблизька.
Для брендування авто використовують як сольвент, так і екосольвент, все залежить від задачі, яку має виконувати елемент дизайну. Наприклад, якщо ваш бізнес займається доставкою квітів, зображення яких потрібно нанести на поверхню авто - рекомендується здійснювати друк макета екосольвентними фарбами, які забезпечать необхідну кольоропередачу, деталізацію, яскравість та констрастність.
Нанесення плівки на поверхню автомобіля є цікавим та творчим процесом, а також напрочуд складним. Перегляньте коротке відео як здійснюється брендування авто.
Процес поклейки одного авто може займати від години до повного дня - все залежить від складності макету та площі поверхні, яку потрібно забрендувати.
Для тих, хто хоче забрендувати авто важливо пам’ятати:
1. Авто не має бути двічі фарбоване (тільки заводське фарбування)
2. Придатна до поклейки поверхня: метал, пластик, композит
3. Відсутність корозії
4. Відсутність вм'ятин/побиття авто
5. Перед поклейкою авто обов’язково потрібно помити
Процес брендування автомобіля є багатоетапним, а термін підготовки та реалізації поклейки може займати від 2 до 10 днів.
Інформація на авто легко зчитується та запам’ятовується учасниками дорожнього руху - важливим є її правильне розміщення та акцентування. Також, потрібно дотримуватись цілісності в представленні корпоративного стилю потенційним клієнтам: якщо вашу компанію клієнти асоціюють з жовтим кольором, то на забрендованому автомобілі обов’язково мають бути присутні жовті елементи.
Порада: якщо у вас ще немає власного корпоративного стилю - розробляйте його вже зараз! Проконсультуватись з чого розпочати та як правильно розробити корпоративний стиль вам допоможуть кваліфіковані дизайнери нашого рекламного агентства.
Ключове: брендування автомобіля власного чи корпоративного є одним з інструментів підвищення рівня впізнаваності бренду. Забрендувати транспортний засіб може будь-хто - як власник малого чи середнього бізнесу, так і великі мережеві компанії.
Дізнайтесь більше про особливості брендування авто від консультантів компанії АВТОБРЕНД